על צום 16:8 למטרת הארכת חיים

 תזונה של 16:8 נעשתה מאוד פופולרית בשנים האחרונות, למי שלא מכיר מדובר בשיטת תזונה בה אוכלים רק בתוך חלון זמן של 8 שעות ובשאר היום רק שותים (מים, תה, חלק גם קפה). למשל לדלג על ארוחת בוקר, לאכול ארוחה ראשונה ב 12 בצהריים וארוחה אחרונה ב 20 בערב. 

ישנן שיטות תזונה נוספות אשר מקדמות הפחתת אכילה בצורות שונות (למשל צום של יום פעם בשבוע, ניקוי תקופתי, או הפחתת ארוחה ביום) וזאת בגלל גוף מחקר הולך וגדל שמראה שלהפחתת קלוריות והפסקות אכילה יש ערך בריאותי גדול למשל ב: שיפור זיכרון ויכולות קוגניטיביות (כאן כתבתי פוסט בנושא של שימור ושיפור קוגניטיבי), שיפור היכולת הגופנית, התמודדות עם משקל עודף וסכרת והארכת ימים. כמובן שגם במסורת היוגה יש התייחסות לנושא ומוזכרים צומות וניקויים שונים ותזונה ככלי לשימור ושיפור הבריאות הפיזית, המנטלית והרוחנית.

אני מצרף סרטון קצר באנגלית של CBS בו מראיינים בין השאר את דייויד סינקלייר חוקר וסופר בתחום של גנטיקה והארכת ימים, אותו שמעתי כמה פעמים בעבר מדבר באופן מעניין על הנושא, וכמובן שהוא גם חי אותו ונוהג לאכול כעת ארוחה אחת מרכזית ביום שמבוססת על מזון מן הצומח בלבד (צריך לבנות את זה בהדרגה, תוך הקשבה לגוף ואם צריך גם ייעוץ ותמיכה מאנשי מקצוע).

בסרטון מוזכר מנגנון אחד חשוב של הפעלת גנים אשר שומרים על הגוף ומאריכים ימים אל מול "לחץ מתון" חיצוני שיכול להיות בצורה של רעב, פעילות גופנית או חשיפה לקור.


אולי יעניין אתכם לקרוא גם:

למה חשוב לצום?

אורח חיים ותזונה לשיפור מערכת הלב וכלי הדם